Uppdrag

Svenska Hem

Svenska Hem hade en fyra år gammal webbplats som kändes gammal och omodern, med små bilder och otydlig navigation. Därtill saknades möjlighet att på ett flexibelt och enkelt sätt administrera produkterna. Det fanns ett starkt behov av att stärka varumärket, både internt inför anslutna butiker samt externt till konsument.

Vi tog fram en webbplats som både inspirerar till köp och får användare att besöka butikerna som har erkänt kunniga och serviceinriktade försäljare.

Uppdraget innefattade: 
Koncept, design, utveckling i Umbraco.

svenskahem.se

Vår lösning

Vi har fokuserat på att lyfta fram miljöbilder, bilder på ett helt möblemang, och över dessa märka ut de produkter som finns i bilden för att på så sätt ge ingångar till möblerna.

Centralt är även att butikerna är lättåtkomliga för användarna, varje butik har dessutom möjligheter att skriva sin egen presentation.

Ett intuitivt köpflöde har designats där man kan välja att hämta fraktfritt i vald butik, betala med DIBS, men även delbetalda med re:member-kortet.

Checklista

  • Inspirerande miljöbilder som ger en känsla av “jag vill köpa hela möblemanget”
  • Integrera inspiration och produkt
  • Fungera som rådgivande kring produkter
  • Enkel och avskalad design utan störande element
  • Ge besökarna trevliga inredningstips

Resultatet

Den nya moderna designen har stärkt Svenska Hems varumärke och position på marknaden som leverantör av miljömärkta möbler av hög kvalitet.

Webbplatsen är användarvänlig, lättnavigerad och har tydligt fokus på inspiration och intuitiva e-handelskopplingar. Umbraco CMS som redaktionellt verktyg med skräddarsydda redaktionella flöden förenklar det dagliga arbetet för redaktörerna samtidigt som de har ett verktyg för att framgångsrikt kunna kommunicera på den nya webbplatsen.

Svenska Hem har dessutom, med PIM-lösningen (Product Information Management), effektiviserat arbetsflödet, tagit bort onödigt dubbelarbete och kan därmed alltid hålla produktinformationen uppdaterad.

Möbelhandlarna ser nu sin butikssida på svenskahem.se som sin egen webbplats vilket ökar samhörigheten inom kedjan. Butikssidan fungerar även som en viktig ingång till de anslutna butikernas egna e-handelslösningar.

uppdrag svenska hem