AppYard PIM

AppYard PIM är hjärtat i hanteringen av produktinformation och det är här fantastiska produktupplevelser skapas, för publicering i alla dina säljkanaler. För en snabbare time to market och ökad försäljning.

PIM står för Product Information Management och fungerar som navet i hanteringen av produktinformation och möjliggör säljande och heltäckande produktupplevelser i alla säljkanaler.

AppYard PIM hanterar all produktinformation som tex beskrivningar, manualer, högupplösta bilder, videor och metadata för publicering till webb eller e-handel, fysiska butiker likväl som kassasystem, skyltsystem eller för printproduktion.

Kunder idag är vana att kunna välja bland tusentals produkter och varumärken, och just den där skjortan eller den där tröjan är tillgänglig endast ett knapptryck bort, under dygnets alla timmar. 

Kunderna förväntar sig en konsekvent köpupplevelse oavsett hur eller var de shoppar. Vare sig de shoppar via sin smartphone eller i butik vill de kunna hitta och söka produkter baserat på information som är relevant, komplett och övertygande.

Återförsäljare och produktföretag behöver leverera unika produktupplevelser som överträffar kundernas förväntningar så att de snabbt kan fatta bra köpbeslut. Vare sig du driver en e-handel eller har både e-handel och fysiska butiker krävs tillgång till heltäckande och korrekt produktinformation, alltid tillgängligt för kunden, i alla dina säljkanaler.

AppYard - Product Content Management

En källa

Skapa ett  hem för all din produktrelaterade information, exempelvis beskrivningar, specifikationer, datablad, bilder eller filmer 

En plattform

Med AppYards plattform får du tillgång till allt du behöver, inga extra moduler eller tilläggsprodukter tillkommer. Vad du ser är vad du får!

Alla kanaler

Leverera och publicera unika, heltäckande produkterbjudanden i alla dina säljkanaler, med de intervall du behöver.

 I molnet

Din produktinformation är i säkert förvar i molnet, alltid åtkomlig via din dator, din platta eller din smartphone.

Nyckelfunktionalitet för att skapa heltäckande produktupplevelser

Personliga dashboards

Personligt anpassade översikter, uppdaterade i realtid, visar de artiklar som kräver åtgärd innan de kan publiceras och säljas.

Sök med filterfunktion

Avancerad sökfunktion med möjlighet att söka och filtrera inte bara på statiska värden och fält, utan även på egenskaper och affärsregler. 

Inbyggd mediabank

Samla dina digitala resurser tex filmer, bilder och andra dokument på ett och samma ställe. Ladda enkelt upp resurser med “drag’n’drop”

Arbetsflöde och samarbete

Samarbeta enkelt med dina kollegor med hjälp av tydligt definierade arbetsflöden, skräddarsydda efter respektive roll

Roller och behörighet

I AppYard PIM anpassar du enkelt behörighetsnivå och vilken tillgång varje användare ska ha till produktinformationen

Notifieringar

Tack vare notifieringar håller AppYard PIM reda på vilka aktiviteter som behöver genomföras innan produkterna kan börja säljas

Kampanjhantering

Baserat på ett urval av dina produkter kan du smidigt importera eller skapa egna kampanjer, med planerat start- och slutdatum

Trycksaksproduktion

Hela eller ett urval av ditt produktutbud exporteras enkelt till InDesign, eller liknande program, skapande av trycksaker och kataloger

Språk och marknader

Arbeta med produkttexter på flera språk och marknader i en och samma artikelvy

Datavalidering

Minimera risken att ett textfält är tomt eller ifyllt med felaktig data tack vare AppYards funktion för data-validering i varje steg i skapandeprocessen

Importera, exportera och publicera

import

Import

Med AppYards gränssnitt för import, hämtar du enkelt data från exempelvis ditt ERP-system, eller andra system, i relevant format

Export och publicering

Skapa engångs- eller  återkommande exporter och publiceringar i ett översiktligt gränssnitt och i det format du behöver

Kontakta oss idag för att boka en personlig demo av AppYard PIM